Tesla, probleme mari in California
Un bobarnac usturator pentru Elon Musk. Compania Tesla - care opereaza sub licente acordate de stat - a primit, in California, una dintre cele mai dure lovituri de imagine din ultimii ani, nu pentru un recall tehnic, ci pentru limbajul folosit in promovarea functiilor de asistare a soferului. In esenta, un judecator administrativ a concluzionat ca marca a impins publicul spre o perceptie gresita despre cat de autonome sunt masinile.
Decizia justitiei vine dintr-un litigiu pornit de California DMV (Department of Motor Vehicles), care a analizat daca Tesla a indus in eroare consumatorii prin modul in care isi descrie functiile Autopilot si Full Self-Driving. Concluzia judecatorului a fost ca exista marketing inselator, iar remediul propus a fost extrem de concret: suspendarea sau revocarea pentru o perioada limitata a licentei, ceea ce ar opri vanzarile in stat pentru 30 de zile, daca firma nu se conformeaza.
In functie de interpretarea si calendarul aplicarii, vorbim despre un termen de ordinul a catorva luni in care autoritatea poate tine sanctiunea "in asteptare”, dar cu conditia ca schimbarile sa apara si sa fie verificabile. Dincolo de nuantele procedurale, mesajul e simplu: daca Tesla nu schimba modul in care isi vinde povestea, risca sa piarda temporar dreptul de a vinde masini intr-un stat cheie, cel mai bogat din SUA si cu cei mai multi potentiali clienti.
Decizia instantei din California vine la scurt timp dupa ce Autoritatea americana pentru siguranta traficului rutier (NHTSA) a anuntat deschiderea unei investigatii referitoare la sistemele de deschidere de urgenta la sedanurile compacte Tesla Model 3 din anul de fabricatie 2022, in urma unor ingrijorari legate de accesibilitatea si identificarea acestor mecanisme in situatii critice.