
Tesla, buna de plata. 329 de milioane de dolari pentru un accident
Un juriu din Miami a decis ca Tesla trebuie sa plateasca despagubiri in valoare de 329 de milioane de dolari, dupa un accident mortal produs in 2019 in timp ce era utilizat sistemul Autopilot al companiei, transmite Reuters.
Verdictul stabileste ca Tesla poarta o parte din responsabilitate pentru tragedie, care a avut loc in Key Largo, Florida.
Despagubirile includ 129 de milioane de dolari sub forma de daune compensatorii si 200 de milioane sub forma de daune punitive. Avocatii familiei victimei cerusera initial aproximativ 345 de milioane de dolari. Procesul a inceput pe 14 iulie in instanta federala din districtul sudic al Floridei.
Accidentul s-a produs cand George McGee, proprietarul unui Tesla Model S, a scapat telefonul mobil in timp ce conducea cu sistemul Enhanced Autopilot activat. In loc sa opreasca, masina a accelerat printr-o intersectie cu peste 60 de mile pe ora (aprox. 100 km/h) si a lovit o masina parcata, in spatele careia se aflau doua persoane.
Naibel Benavides, in varsta de 22 de ani, a murit pe loc, corpul ei fiind gasit la 22 de metri de locul impactului. Prietenul ei, Dillon Angulo, a supravietuit, dar a suferit multiple fracturi, un traumatism cranian sever si traume psihologice.
Avocatul familiei, Brett Schreiber, a declarat ca Tesla ”a proiectat Autopilot pentru autostrazi cu acces controlat, dar a ales in mod deliberat sa nu restrictioneze folosirea sa in alte locuri, in timp ce Elon Musk afirma public ca Autopilot conduce mai bine decat oamenii”. El a acuzat compania ca a transformat drumurile publice in poligoane de testare pentru o tehnologie ”fundamental defectuoasa”.
Tesla nu a raspuns pana acum.
Verdictul vine intr-un moment sensibil pentru Elon Musk, care incearca sa convinga investitorii ca Tesla se poate reinventa ca lider global in vehicule autonome si ca tehnologia sa este suficient de sigura pentru lansarea de robo-taxiuri pe drumurile din SUA.
Dupa anuntul verdictului, actiunile Tesla au scazut cu 1,5% vineri, acumuland un declin de 25% de la inceputul anului, cea mai mare scadere din randul marilor companii tehnologice.