Temu, reclamata de Oficiul European al Consumatorului
Pe orice platforma de social media te-ai afla, nu exista sa nu "dea peste tine" o reclama la Temu. Insa se pare ca gigantul comercial online chinezesc este nu numai agresiv si agasant, ci si incorect in privinta practicilor comerciale. Asociatiile europene de consumatori sustin ca Temu isi manipuleaza clientii si incalca regulamentele UE privind comertul online. In decurs de cateva luni, comerciantul si-a multiplicat spectaculos numarul de clienti, inclusiv europeni, prin oferta unor preturi semnficativ mai mici fata de produse similare vandute de alte platforme si prin "gamificarea" achizitiilor.
Oficiul European al Consumatorului - BEUC - a depus o plangere oficiala impotriva Temu la Comisia Europeana. Potrivit BEUC, platforma chineza nu respecta noile obligatii impuse de pachetul legislativ privind serviciile digitale (DSA) si nu ofera transparenta suficienta in privinta algoritmilor sai de recomandare si a criteriilor folosite pentru afisarea produselor.
De asemenea, BEUC acuza platforma chineza ca utilizeaza interfete inselatoare si alte tehnici manipulative pentru a incuraja consumatorii sa cheltuie mai mult pe platforma, fara sa le ofere informatii adecvate despre produsele si vanzatorii implicati.
Este de asteptat ca in acest litigiu sa fie cooptati si clienti europeni nemultumiti, care au reclamat diverse "tepe" pe care le-au primit de la Temu, atunci cand au comandat produse.
Sursa foto: Khaleej Times