
Sunt la moda smartphone-urile cu trei ecrane.
Huawei nu este singurul producator de smartphone-uri care ofera dispozitive pliabile, cu trei ecrane. In cadrul targului de tehnologie Mobile World Congress (MWC) de la Barcelona, mai multe companii au prezentat inovatii in materie de afisaj, aratand directia in care se indreapta industria smartphone-urilor, relateaza CNBC.
Gigantul tehnologic sud-coreean Samsung a dezvaluit doua concepte de telefoane pliabile cu trei ecrane: Flex G si Flex S. Modelul Flex G se pliaza atat in interior, cat si in exterior, asemenea unei carti, in timp ce Flex S are o forma ondulata, asemanatoare literei ”S”.
Aceasta lansare vine la scurt timp dupa ce Huawei a introdus pe piata internationala modelul Mate XT, un smartphone cu trei ecrane, la un pret de 3.499 euro (aproximativ 3.678 dolari).
Samsung a subliniat ca modelele sale Flex G si Flex S sunt doar concepte, ceea ce inseamna ca nu vor ajunge curand pe rafturile magazinelor. Totusi, acest lucru arata clar directia in care producatorii de smartphone-uri isi concentreaza inovatiile.
Piata telefoanelor incearca sa scape din ”marea uniformitatii”
In ultimii ani, piata smartphone-urilor a stagnat in ceea ce priveste designul, majoritatea dispozitivelor pastrand acelasi format dreptunghiular impus de Apple odata cu lansarea primului iPhone in 2008.
Marti, startupul britanic Nothing a lansat un model accesibil, Phone (3a), cu un pret de 329 euro (aproximativ 356 dolari). Telefonul are un design inedit si un sistem LED care se aprinde la apeluri si notificari.
Akis Evangelidis, cofondatorul Nothing, a declarat ca utilizatorii cauta acum mai mult decat functionalitate, fiind atrasi de branduri care ofera un beneficiu emotional.
”Oamenii vor produse care nu sunt doar functionale, ci care au si o identitate distincta”, a spus acesta.
Telefoanele pliabile raman o nisa costisitoare
Compania chineza Tecno si-a prezentat propriul model de telefon pliabil cu trei ecrane, Phantom Ultimate 2, similar modelului Flex S de la Samsung, avand doua balamale care creeaza un format ”S” atunci cand ecranul este pliat.
Cu toate acestea, telefoanele pliabile raman un segment de nisa al pietei. Pe langa faptul ca sunt mai voluminoase, acestea sunt si considerabil mai scumpe decat smartphone-urile standard. Potrivit unui raport al IDC, pretul mediu al unui telefon pliabil este de 1.218 dolari, de aproape trei ori mai mult decat cel al unui smartphone obisnuit (421 dolari).
Desi piata telefoanelor pliabile a crescut cu 6,4% in ultimul an, atingand 19,3 milioane de unitati vandute, aceasta reprezinta doar 1,6% din totalul livrarilor globale de smartphone-uri.
Totusi, companiile continua sa imbunatateasca telefoanele pliabile pentru a atrage un public mai larg. Oppo, de exemplu, a prezentat modelul Find N5, care, desi are doar doua ecrane, este considerabil mai subtire decat Galaxy Fold 6 de la Samsung.
Samsung domina piata telefoanelor pliabile, urmat de Huawei si Motorola
In 2024, Samsung a fost lider pe piata telefoanelor pliabile, cu o cota de 32,9%, urmat de Huawei (23,1%) si Motorola (17%).
In ciuda preturilor ridicate, producatorii de smartphone-uri mizeaza pe faptul ca utilizatorii sunt dispusi sa plateasca pentru o experienta premium, ceea ce ar putea stimula in continuare inovatiile in acest sector.