SUA: o oportunitate de afaceri speculata istet
In SUA, un student de la Brown University a dezvoltat o afacere de succes pornind - asa cum se intampla cu afacerile de succes - de la o idee simpla, genul despre care iti vine sa spui "Cum de nu mi-a venit mie?". Observand ca rezervarile la restaurant devin din ce in ce mai ravnite, Alex Eisler, student in anul al doilea la matematica aplicata si informatica, si-a inceput propria afacere vanzand astfel de rezervari prin intermediul unei platforme emergente, Appointment Trader. Platforma online permite utilizatorilor sa cumpere si sa vanda rezervari la restaurant folosind un model de licitatie.
In doar cateva luni, Eisler a avut un profit de 105.000$ fara niciun efort - in conditiile in care platforma isi ia un comision intre 20% si 30% - si, dat fiind potentialul pietei, a dezvoltat un bot pentru a automatiza procesul de obtinere si vanzare a rezervarilor, imbunatatind astfel eficienta si profitabilitatea afacerii sale. Treaba a mers bine, numai ca unele site-uri, alaturi de restaurantele pe care le deservesc, au inceput sa ia masuri impotriva boturilor prin dezactivarea conturilor de revanzatori si formarea de echipe dedicate combaterii fraudelor.
Ceea ce a diminuat din avantul businessului lui Alex, dar pentru ca restaurantele au constatat ca eforturile constante de a combate boturile si rezervarile false pot afecta profiturile, "prigoana" impotriva lui s-a mai domolit. Asa ca in cel de al doilea an de functionare, platforma studentului a generat un profit mai mic, de doar 70.000 $.
In momentul de fata, urmand exemplul lui, au aparut chiar platforme care "gamifica" experienta rezervarii si un exista un duel intre clientii de elita si cei mai abili in tehnologie care sunt dispusi sa joace acest nou joc digital. Si astfel, un business "de nisa" devine o afacere cu din ce in ce mai multi concurenti.
Sursa foto: Bundle