2022-05-22 15:43:23

Spotify se extinde pe piata cartilor audio

Cartile audio vor deveni al treilea pilon al afacerilor Spotify, dupa muzica si podcast-uri. Miercuri, intr-o sedinta cu investitorii, executivii Spotify au sustinut o prezentare legata de cartile in format audio, nisa pe care urmeaza sa o atace in viitorul apropiat. Desi nu exista inca informatii despre actiunile exacte in aceasta zona ale companiei suedeze sau legata de momentul in care Spotify va intra pe aceasta nisa, mutarea va avea implicatii majore atat asupra serviciului de streaming, cat si a pietei de carti audio. Audiobook-urile sunt scumpe. Abonamentele pentru carti audio oferite de Amazon, Apple si Google costa in jur de 15 dolari pe luna. Asta inseamna ca, cel mai probabil, Spotify va oferi un abonament separat pentru audiobooks. Includerea cartilor in oferta generala si scumpirea abonamentelor premium ar putea face ca cei care folosesc Spotify doar pentru muzica sa renunte la abonamente, noteaza news.ro. Anul trecut, Spotify a cumparat Findaway, o platforma pentru publicarea, distribuirea si monetizarea cartilor audio. Aceasta achizitie inca nu a fost finalizata, insa. Este exact aceeasi strategie expansiva pe care Spotify a pus-o in practica si in cazul podcast-urilor, unde a inceput tot prin cumpararea unor studiouri care i-au oferit acces atat la continut, cat si la tehnologia specifica. In 2021, piata cartilor electronice a crescut cu 25%, ajungand sa valoreze 1,6 miliarde de dolari, conform Edison Research. Piata cartilor electronice este mai mare si decat cea a podcast-urilor, estimata la 1,45 miliarde de dolari. (sursa foto: news.ro)

Vezi si