2025-01-15 07:44:29

Serviciul de cautare Google, supus unei anchete in UK, pe fundalul noilor reguli privind concurenta

Autoritatea pentru Concurenta si Piete (CMA) din Marea Britanie a deschis o investigatie asupra serviciilor de cautare Google, marcand prima ancheta majora sub noile reguli stricte ale tarii privind concurenta digitala, relateaza CNBC.


CMA evalueaza daca Google are ”un statut strategic de piata” (SMS) conform Legii privind pietele digitale, concurenta si consumatorii (DMCC), care a intrat oficial in vigoare la 1 ianuarie 2025.


Atribuirea acestui statut ar permite autoritatii sa impuna modificari pentru a preveni comportamentele anticoncurentiale.


Sarah Cardell, directorul executiv al CMA, a declarat ca ancheta analizeaza dominatia Google pe piata de cautare, pentru a asigura ”conditii echitabile”, in special intr-un moment in care inteligenta artificiala transforma modul in care oamenii cauta informatii online.


”Rolul nostru este sa ne asiguram ca oamenii beneficiaza pe deplin de optiuni si inovatie in serviciile de cautare si ca primesc un tratament echitabil, de exemplu, in ceea ce priveste modul in care datele lor sunt colectate si stocate”, a spus Cardell.


Pentru companii, fie ca este vorba despre motoare de cautare concurente, agenti de publicitate sau organizatii media, CMA doreste sa creeze un teren de joc echitabil, care sa permita tuturor afacerilor, mari si mici, sa prospere.



Google detine peste 90% din totalul cautarilor generale in Marea Britanie, iar peste 200.000 de agenti de publicitate din tara utilizeaza instrumentele de publicitate ale gigantului tehnologic, potrivit CMA.


”Cautarea online este vitala pentru cresterea economica, iar rolul sau in conectarea companiilor cu alte afaceri, investitori si clienti inseamna ca este crucial ca concurenta sa functioneze bine”, a afirmat CMA.


Un purtator de cuvant al Google a declarat pentru CNBC ca gigantul tehnologic va colabora cu CMA pentru a asigura implementarea unor reguli care sa beneficieze toate tipurile de website-uri si utilizatori din Marea Britanie.


Intr-o postare pe blog publicata marti, Google a facut apel la un regim ”pro-inovatie, bazat pe dovezi” in Marea Britanie, avertizand ca reguli excesiv de restrictive ar putea reduce optiunile si oportunitatile pentru consumatori si afaceri.



CMA si-a exprimat, de asemenea, preocuparea ca pozitia dominanta a Google pe piata ar putea dezavantaja noi actori inovatori, cum ar fi OpenAI si Perplexity, care dezvolta metode de cautare bazate pe inteligenta artificiala.


”Concurenta eficienta in serviciile de cautare este esentiala pentru a asigura un tratament corect al editorilor de stiri, in ceea ce priveste utilizarea continutului lor”, a adaugat CMA.

Vezi si