2025-07-29 20:53:37

Scotia: Ryanair cere ca mortul sa ceara rambursarea banilor

Birocratia feroce si stupiditatea unor regulamente nu s-au nascut si nici nu traiesc doar in Romania! Si nu se lasa imblanzite nici macar de o tragedie. O femeie din Scotia care a ramas vaduva a incercat sa obtina banii pe biletele de avion rezervate in avans de sotul ei inainte sa moara, dar s-a izbit de inflexibilitatea si absurdul birocratiei.

Colin Shields, care a ramas tetraplegic in urma unui accident petrecut cu 14 ani in urma, si-a rezervat zboruri spre Venetia pentru luna septembrie, unde urma sa reprezinte Scotia la un meci de fotbal cu scaunul cu rotile. Dar Colin a murit in luna aprilie, in urma unei hemoragii cerebrale. Dupa ce si-a inmormantat barbatul, Yvonne a solicitat rambursarea biletelor luate pentru el si pentru doi insotitori, dar serviciul de relatii cu clientii de la compania Ryanair a refuzat-o.

Colin Shields platise 827 de lire sterline (954 de euro) pe bilete, dar cand sotia lui a contactat serviciul clienti, i s-a spus initial ca i se poate returna doar suma de 258 de lire pentru biletul sotului decedat, insa nu a primit nici macar acesti bani inapoi. "Am trimis certificatul de deces si dovada ca sunt executorul testamentar. Mi-au spus ca rambursarea va veni in 24-48 de ore. Mi-au spus ca politica lor este sa ramburseze doar biletul lui Colin, nu si pe cele ale insotitorilor. Dar nu am primit nimic, niciun ban (...) Le-am scris ca nu am primit rambursarea si au trecut mai mult de 48 de ore. Mi-au raspuns ca trebuie sa discute cu titularul rezervarii”. Yvonne a mai relatat ca i s-a spus ca angajatii companiei "nu pot dezvalui nicio informatie unei persoane care nu are legatura cu rezervarea” si ca "pasagerii trebuie sa ne contacteze personal pentru a procesa cererea”.

Cat priveste banii pentru biletele de zbor ale celor doi insotitori, Ryanair i-a transmis ca "a incheiat discutia”.

Fireste, cazul a ajuns in presa si pe social media, unde femeia s-a bucurat de empatia publicului, care a plusat cu diferite povesti deloc favorabile privind comportamentul sfidator al companiilor aeriene. Asa ca, in cele din urma, Ryanair a fost nevoit sa isi ceara scuze pentru situatia revoltatoare si a motivat ca a fost vorba depre "o informare gresita" din partea unui agent de relatii cu clientii. "Departamentul nostru de Relatii Clienti este gata sa remedieze eroarea si acorde rambursarea”, concluzioneaza comunicatul companiei, dupa ce au pus pe drumuri femeia, i-au provocat suferinta si au demonstrat rea-vointa timp de aproape patru luni.


Sursa foto: Daily Express

Vezi si