
Sapunul "Omagiu Ceausescu", tot ce ne lipsea
La sfarsitul anului 2024, datele unui raport Eurostat plasau din nou Romania pe ultimul loc din UE in privinta consumului de produse de igiena si aratau ca folosim de patru ori mai putin sapun decat locuitorii din tarile occidentale. Ce ne lipseste? Poate un sapun "personalizat" care sa-i indemne pe cei certati cu igiena sa se spele mai des?
O inititiva de afaceri sinistra a iesit la iveala cu ocazia unui demers legal initiat de Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului si Memoria Exilului Romanesc (IICCMER). Institutia a anuntat ca va depune un denunt penal impotriva societatii APOLLO CHEIA S.R.L. pentru ca a promovat public cultul persoanelor responsabile de genocid impotriva umanitatii si de crime de razboi. Concret, IICCMER a descoperit pe platforma de vanzare Sapunulcheia.ro produse din sapun cu imaginea fostului dictator Nicolae Ceausescu, comercializate sub denumirea "omagiu Ceausescu”.
IICCMER arata ca mesajul de pe ambalaj evidentiaza o atitudine admirativa fata de o persoana cunoscuta pentru responsabilitatea sa in comiterea unor acte de violenta si opresiune, inclusiv genocid. Iata cum se prezinta "reclama la Ceausescu" (agramata, asa cum i-ar fi placut "maretului carmaci al poporului"): "CEAUSESCU nascut la 26 ianuarie 1918 a fost unul dintre cei mai longevivi conducatori ai Romaniei in istoria sapunului Cheia. A fost conducatorul nostru care a aparut pe coperta revistei Time, a fost plimbat de regina Angliei cu caleasca, intre anii 1967 si 1978 Romania a avut o rata de dezvoltare anuala de 11 %. S-a creat Dacia si Aro, Casa Poporului, Metroul si Canalul Dunare-Marea Neagra.
Agricultura s-a irigat si mecanizat, zootehnia s-a dezvoltat la nivele nemaiatinse. Dar a ramas ultimul dictator al Europei, a murit la Targoviste la 25.12.1989. Insa nu putem uita ca pe vremea lui, generatiei mele ne era perfect, iar parintilor nostri incomparabil mai bine. Fiindca eram copii, iar parintii nostri tineri”.
IICCMER a comunicat ca a "furnizat autoritatilor competente toate informatiile si dovezile necesare, inclusiv fotografii ale produselor si capturi de ecran ale recenziilor consumatorilor, care evidentiaza interesul crescut pentru achizitionarea acestora".
In mod clar, sapunul in chestiune nu va rezolva, totusi, problema consumului scazut de produse de igiena in Romania, ci va fi cumparat numai de nostalgicii cu dare de mana si pastrat, probabil, ca suvenir (poate langa bibeloul cu pestele de pe mileul de la televizor), deoarece are pretul de 68 de lei, plus costurile de expeditie.
Sursa foto: Facebook/Sapunul Cheia