Revolut critica Meta si spune ca trebuie sa despagubeasca victimele escrocheriilor
Firma britanica de tehnologie financiara Revolut a criticat joi Meta Platforms, compania-mama a Facebook, pentru abordarea sa de a combate frauda, spunand ca gigantul tehnologic din SUA ar trebui sa despagubeasca direct persoanele care sunt victime ale inselatoriilor prin intermediul platformelor sale de socializare, transmite CNBC.
La o zi dupa ce Meta a anuntat un parteneriat cu bancile britanice NatWest si Metro Bank cu privire la un cadru de partajare a datelor conceput pentru a ajuta la prevenirea ca clientii sai sa cada prada schemelor de frauda, Revolut a spus ca pactul ”nu indeplineste foarte mult din ceea ce este necesar pentru a combate frauda la nivel global”.
Intr-o declaratie, Woody Malouf, directorul pentru criminalitate financiara al Revolut, a declarat ca planurile Meta de a combate frauda financiara pe platformele sale se rezuma la ”pasi mici, cand ceea ce are nevoie industria cu adevarat este un salt urias inainte”.
”Aceste platforme nu au nicio responsabilitate in despagubirea victimelor si, prin urmare, nu au niciun stimulent sa faca ceva in acest sens. Un angajament fata de partajarea datelor, desi este necesar, pur si simplu nu este suficient de bun”, a adaugat Malouf.
CNBC a contactat Meta pentru comentarii. Noi reforme in industria platilor vor intra in vigoare in Regatul Unit pe 7 octombrie, care impun bancilor si firmelor de plati sa acorde victimelor asa-numitei fraude autorizate cu plata push (APP) o despagubire maxima de 85.000 de lire sterline (111.000 de dolari).
Autoritatea de reglementare a sistemului de plati din Marea Britanie a recomandat anterior o suma maxima de compensare de 415.000 de lire sterline pentru victimele fraudei, dar a dat inapoi in urma reactiilor bancilor si firmelor de plata.
Malouf de la Revolut a spus ca, in timp ce compania sa este de acord cu masurile luate de guvernul Marii Britanii pentru a combate frauda, Meta si alte platforme de social media ar trebui sa isi faca partea lor pentru a-i despagubi financiar pe cei care sunt victime ale fraudei ca urmare a inselatoriilor care apar pe site-urile lor.
Compania fintech a publicat joi un raport in care sustinea ca 62% dintre fraudele raportate de utilizatori pe platforma sa de banking online provin de la Meta, in scadere fata de 64% anul trecut.
Facebook a fost cea mai comuna sursa a tuturor inselatoriilor raportate de utilizatorii Revolut, reprezentand 39% din fraude, in timp ce WhatsApp a fost a doua cea mai mare sursa de astfel de evenimente, cu o cota de 18%, a declarat banca in ”Raportul privind securitatea consumatorilor si criminalitatea financiara”.