2023-07-03 11:28:42

O reclama buclucasa, in Germania

Se stie, reclama e sufletul comertului, iar creativii de la agentiile de publicitate isi pun serios mintea la treaba pentru a realiza imagini, sloganuri sau clipuri originale, de impact si memorabile pentru a-si multumi clientii. Numai ca uneori o mai dau si in bara.

Este cazul unei reclame recent lansate (si urgent retrase) in Germania, unde o companie de curatenie din orasul Bottrop a lansat o campanie publicitara bazata pe umor vulgar si sexism, taxata imediat de public. "Curatam fiecare crapatura" suna sloganul, care ar fi convingator si nevinovat, daca nu ar fi fost insotit de imaginea unui apetisant posterior feminin, in lenjerie sexy, ceea ce duce cu gandul la anumite crapaturi despre care nu e frumos sa vorbesti.

Scandalul a izbucnit imediat si nu a fost vorba numai de reactii ale publicului. Grupul de Lucru de Stat pentru Egalitate Municipala (GAL) din Renania de Nord-Westfalia: "Reprezentarea unei femei in lenjerie intima cu produse de curatat in ambele maini si sloganul publicitar «Curatam fiecare crapatura» duc la o ambiguitate care este degradanta pentru femei si sexualizeaza corpul feminin”.

Valul de critici a determinat retragerea reclamei unde, culmea, fundul infatisat era chiar al sotiei patronului, Marie (35 de ani). "Nu am vrut sa discriminam nicio femeie intr-un mod sexist. Trebuia sa fie doar un truc de reclama”, a explicat directorul general Daniel Siebe.

Compania a ramas fidela mottoului "Fii diferit, iesi in evidenta din multime si nu merge cu gloata”, asa incat a scos repede o alta reclama: trei barbati in fuste scurte prezinta beneficiile aparatelor de curatat. Pana acum, nu sunt cunoscute noi acuzatii de sexism.


Sursa foto: RTL News

Vezi si