Ministerul Educatiei stabileste reguli noi pentru temele elevilor
Ministerul Educatiei a adoptat un ordin care stabileste limite clare pentru temele elevilor, interzicand temele in vacante pentru cei mici si introducand reguli menite sa reduca supraincarcarea scolara. Documentul reglementeaza tipurile de sarcini, timpul maxim alocat si interdictiile pentru un cadru educational echilibrat.
Noul ordin stabileste pentru prima data un timp maxim pe care elevii il pot aloca temelor zilnic. Pentru invatamantul primar, elevii nu trebuie sa depaseasca o ora pe zi pentru temele obligatorii. La celelalte niveluri preuniversitare, timpul maxim este de doua ore.
Pentru o disciplina, o lucrare mai ampla sau de sinteza poate fi data cel mult o data pe intervalul de invatare, pentru a evita suprasolicitarea. In invatamantul primar si la clasa pregatitoare, temele pentru acasa sunt interzise, oferind copiilor timp pentru joaca si activitati recreative.
Printre prevederi:
- temele vor fi adaptate in functie de nivelul si nevoile fiecarui elev
- temele obligatorii trebuie sa aiba un nivel mediu de dificultate, astfel incat sa poata fi realizate de toti elevii
- temele suplimentare sunt facultative si pot fi utilizate pentru recuperare sau pentru pregatire pentru performanta, fie individual, fie la nivel general
- este interzis ca temele sa fie folosite ca forma de pedeapsa
- nu sunt permise sarcinile excesive sau repetitive
- temele nu pot include continuturi care necesita predare sistematica in clasa
Scopul acestor reguli este reducerea oboselii fizice si emotionale, mentinerea interesului elevilor si prevenirea accentuarii diferentelor dintre cei performanti si cei aflati in dificultate.
Documentul prevede colectarea anuala a feedbackului din partea elevilor si parintilor privind utilitatea si eficienta temelor. Directorii scolilor pentru invatamantul primar si dirigintii pentru celelalte niveluri vor strange aceste informatii, care vor fi analizate in consiliile de administratie.
Rezultatele vor sta la baza unor masuri menite sa imbunatateasca atat calitatea temelor, cat si gradul de satisfactie al elevilor si parintilor.