
Microsoft adauga inteligenta artificiala motorului de cautare Bing si browserului Edge
Microsoft isi reinnoieste motorul de cautare Bing si browserul web Edge, pentru a include mai multa inteligenta artificiala, a anuntat marti compania. Reuters noteaza ca este unul dintre cele mai mari eforturi de pana acum de a conduce un nou val al tehnologiei si a remodela modul in care oamenii obtin informatii.
Microsoft isi mizeaza viitorul pe AI, prin investitii de ordinul miliardelor de dolari.
Lucrand cu startup-ul OpenAI, compania isi propune sa rivalizeze cu Google, divizie a grupului Alphabet, si sa obtina profituri mari prin intermediul instrumentelor care accelereaza toate tipurile de creare de continut, automatizand sarcinile.
”Aceasta tehnologie va remodela aproape toate categoriile de software”, a declarat directorul general al Microsoft, Satya Nadella, intr-un briefing pentru reporteri la sediul Microsoft din Redmond, Washington.
Puterea asa-numitei AI generative, care poate crea practic orice text sau imagine, a aparut in public anul trecut, odata cu lansarea ChatGPT, varianta de chatbot a OpenAI. Raspunsurile sale de tip uman la orice solicitare le-au oferit oamenilor noi moduri de a se gandi la posibilitatile de marketing, de redactare a lucrarilor la termen sau de diseminare de stiri sau chiar de a interoga informatii online.
Directorul Microsoft Consumer Marketing, Yusuf Mehdi, a declarat in cadrul briefingului ca motorul de cautare Bing va fi alimentat de AI si va rula pe un nou ”model larg de limbaj”, de generatia urmatoare, care este mai puternic decat ChatGPT.
Un chatbot va ajuta utilizatorii sa rafineze mai usor interogarile, sa ofere rezultate mai relevante, actualizate si chiar sa usureze cumparaturile.
Microsoft isi propune acum sa comercializeze tehnologia OpenAI, inclusiv ChatGPT, clientilor sai din cloud si sa adauge aceeasi putere si suitei sale de produse, inclusiv pentru cautare.
Google anuntase cu o zi inainte un chatbot propriu numit Bard, in timp ce intentioneaza sa lanseze AI pentru motorul sau de cautare care poate sintetiza material atunci cand nu exista un raspuns simplu online.
Decizia Microsoft de a-si actualiza browserul Edge va intensifica concurenta cu browserul Chrome al Google.