
Meta a transmis ca WhatsApp a şters peste 6,8 milioane de conturi implicate in escrocherii
WhatsApp a eliminat 6,8 milioane de conturi legate de escroci care vizau persoane din intreaga lume in prima jumatate a acestui an, a declarat compania sa mama Meta, transmite BBC.
BBC arata ca multe dintre conturile sterse erau legate de centre de escrocherie conduse de organizatii criminale din Asia de Sud-Est, care foloseau adesea munca fortata in cadrul operatiunilor lor.
Meta a facut acest anunt in timp ce WhatsApp a implementat noi masuri impotriva escrocheriei pentru a alerta utilizatorii cu privire la potentiale activitati frauduloase, cum ar fi adaugarea unui utilizator la un chat de grup de catre o persoana care nu se afla in lista sa de contacte.
Masurile vizeaza o tactica din ce in ce mai frecventa prin care infractorii deturneaza conturi WhatsApp sau adauga utilizatori la chat-uri de grup care promoveaza scheme de investitii false si alte escrocherii.
Meta a declarat ca WhatsApp „a detectat in mod proactiv si a eliminat conturile inainte ca centrele de infractori sa le poata operationaliza”.
Intr-un caz, WhatsApp a colaborat cu Meta si cu OpenAI, dezvoltatorul ChatGPT, pentru a intrerupe inselaciunile legate de un grup infractional cambodgian care oferea bani pentru like-uri la postarile de pe retelele sociale pentru a promova o falsa schema piramidala de inchiriere a unui scuter.
Acesta a declarat ca escrocii au utilizat ChatGPT pentru a crea instructiunile adresate potentialelor victime.
De obicei, escrocii contactau mai intai potentialele tinte printr-un mesaj text inainte de a muta conversatia pe retelele de socializare sau in aplicatii de mesagerie privata, a declarat Meta.
Aceste inselaciuni erau de obicei finalizate pe platforme de plati sau criptomonede, a adaugat aceasta.
„Exista intotdeauna o capcana si ar trebui sa fie un semnal de alarma pentru toata lumea: trebuie sa platiti in avans pentru a obtine returnarile sau castigurile promise”.
Se stie ca centrele care insala oamenii cu miliarde de dolari opereaza in tari din Asia de Sud-Est precum Myanmar, Cambodgia si Thailanda.
De asemenea, se stie ca aceste centre recruteaza persoane care sunt apoi fortate sa puna in aplicare inselaciunile.
Autoritatile din regiune au indemnat oamenii sa fie atenti la potentialele fraude si sa utilizeze masuri impotriva escrocheriei, cum ar fi functia de verificare in doi pasi de pe WhatsApp, pentru a-si proteja conturile impotriva deturnarii.
In Singapore, de exemplu, utilizatorii au fost, de asemenea, sfatuiti de politie sa se fereasca de orice solicitari neobisnuite pe care le primesc pe aplicatiile de mesagerie.