Mester carmaci: Musk a prabusit cu 71,5% valoarea Twitter
"Libertatea de exprimare" promisa de Elon Musk pe platforma X (fostul Twitter) de cand a devenit patron a produs multe derapaje, atat de multe, incat la finalul anului multe companii importante si-au retras publicitatea de pe X, acuzand "continutul pronazist si antisemit tolerat pe platforma", "inclusiv in postarile lui Elon Musk".
Pierderile au fost masive: in momentul de fata, X valoreaza 12,5 milarde $, ceea ce inseamna cu 71,5% mai putin decat in momentul in care Eon Musk a achizitionat-o, in octombrie 2022! Cu sprijinul unui grup de investitori, omul de afaceri a platit atunci 44 de miliarde $ pentru a o cumpara.
Un incident petrecut pe 15 noiembrie a insemnat inceputul declinului publicitatii marilor companii. Intr-o postare din acea seara, milardarul si-a exprimat o aparenta sustinere pentru o teorie a conspiratiei antisemita. In ziua urmatoare, Media Matters for America, o organizatie liberala, a publicat un raport care observa ca reclame de la marci importante au aparut pe X alaturi de continut pronazist. Reactia a fost imediata: companii precum Apple si Disney au suspendat publicitatea pe X, la fel Comcast si Warner Brothers Discovery, dupa ce IBM facuse deja acelasi lucru. Comisia Europeana, reteaua de televiziune Paramount si studioul de film Lionsgate au retras, de asemenea, banii pentru publicitate pe platforma lui Musk. Aparatorul libertatii de exprimare "supreme" a incheiat luna noiembrie spunandu-le agentiilor de publicitate "sa se duca naibii”.
Intr-un raport publicat de New York Times la sfarsitul anului trecut, X lua in calcul pierderi din publicitate estimate la 75 de milioane de dolari numai in ultimele saptamani ale anului 2023, ca urmare a boicotului advertiserilor.
Sursa foto: El Espanol