McDonald's nu mai are voie sa foloseasca in Europa denumirea Big Mac, pentru produsele de pui
McDonald's nu are dreptul de a folosi denumirea ”Big Mac” pentru produsele din carne de pasare in Europa, dupa ce nu a folosit-o timp de cinci ani consecutivi, a declarat miercuri a doua cea mai inalta instanta europeana, o victorie partiala pentru rivalul irlandez Supermac's intr-o disputa de lunga durata referitoare la marca, transmite Reuters.
Hotararea Tribunalului din Luxemburg s-a centrat pe incercarea Supermac din 2017 de a revoca utilizarea de catre McDonald a denumirii Big Mac, pe care compania americana o inregistrase in 1996 pentru produsele si serviciile din carne si carne de pasare vandute in restaurante.
Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuala (EUIPO) a respins cererea de revocare a Supermac's si a confirmat utilizarea de catre McDonald a termenului pentru sandvisuri cu carne si carne de pui, determinand compania irlandeza sa conteste decizia.
Supermac's, care a deschis primele sale restaurante in Galway, in 1978, si a cautat sa se extinda in Regatul Unit si Europa, vinde burgheri din carne de vita si burgeri de pui, precum si nuggets de pui prajiti si sandvisuri, noteaza news.ro.
Tribunalul a respins argumentele McDonald si a anulat si modificat partial decizia EUIPO.
”McDonald’s pierde marca Big Mac in uE in ceea ce priveste produsele din carne de pasare. McDonald’s nu a dovedit utilizarea autentica intr-o perioada continua de cinci ani in Uniunea Europeana in legatura cu anumite bunuri si servicii”, au decis judecatorii.
Lantul de fast-food din SUA a declarat intr-un e-mail ca poate continua sa foloseasca marca Big Mac, pe care o foloseste in principal pentru sandvisul cu carne de vita.
Fondatorul Supermac's, Pat McDonagh, a declarat pentru Newstalk Radio din Irlanda ca decizia este ”un mare castig pentru oricine poarta numele de familie Mac”.
”Inseamna ca ne putem extinde in alta parte cu Supermac’s, in intreaga UE, asa ca este un mare castig pentru noi astazi”, a spus el pentru postul de radio.
Proprietarii de marci comerciale ar trebui sa acorde atentie hotararii, a spus avocatul Pinsent Masons IP Matthew Harris.
”Acesta este un semnal de alarma urias, iar proprietarii de marci comerciale binecunoscute nu se pot baza pur si simplu pe premisa ”este evident ca publicul cunoaste marca si noi o folosim”, a spus el.
”Cazul evidentiaza ca chiar si marcile de renume mondial sunt supuse aceluiasi control atunci cand trebuie sa dovedeasca utilizarea autentica a unei marci inregistrate pe un anumit teritoriu”.
Sentinta poate fi atacata la Curtea de Justitie a Uniunii Europene, cea mai inalta din Europa.