
Marketing sau stiinta?In fata a mii de oameni, la Los Angeles, un grup de tineri organizeaza o cursa de spermatozoizi
Pentru publicitate sau pentru stiinta? In California, un grup de patru adolescenti a avut ideea nebuneasca de a organiza o cursa intre spermatozoizi. Evenimentul, descris ca o initiativa de sensibilizare cu privire la declinul fertilitatii masculine, va avea loc la 25 aprilie la Hollywood Palladium din Los Angeles, in fata a mii de oameni, atat in tribune, cat si online, relateaza Le Figaro.
Aceasta idee stranie, sub sloganul „Doi concurenti. Doua probe. O linie de sosire microscopica”, este ideea lui Eric Zhu, un adolescent de 17 ani, antreprenor si... deja milionar, in urma acestei idei.
El a dezvoltat un start-up de analiza a datelor de pe piata privata, chiar in toaletele liceului sau, dupa cum reiese dintr-un videoclip plin de umor postat pe contul sau de Instagram. Impreuna cu alti trei tineri, Nick Small, Shane Fan si Garrett Niconienko, Zhu a reusit sa stranga peste un milion de dolari la inceputul lunii aprilie pentru competitia lor intitulata „Sperm Racing”.
Astfel, vinerea viitoare, la ora locala 18.00, spermatozoizii a doi concurenti, Tristan de la Universitatea din California USC si Asher de la UCLA, vor porni pe pista care masoara aproximativ 20 de centimetri. Aceasta imita sistemul reproducator feminin, cu „semnale chimice, dinamica fluida si starturi sincronizate”, explica manifestul „Sperm Racing”, prezentat de CEO-ul sau.
Totul a fost planificat astfel incat cursa sa semene cu un adevarat eveniment sportiv, cu „camere de inalta rezolutie care urmaresc fiecare miscare microscopica”. Competitia este prevazuta sa dureze aproximativ o ora, cu comentarii oferite de prezentatori.
Biletele costa intre 20 si 2.500 de dolari.
Pentru cei care nu vor fi acolo, „totul va fi transmis in direct, cu statistici, clasamente si reluari instantanee”, se arata in manifest.
Castigatorul va fi, desigur, cel care va trece primul linia de sosire: „Miza nu a fost niciodata atat de mica sau atat de mare”, glumeste Eric Zhu. Si desi tinerii din spatele „Sperm Racing” considera ca ideea lor este deosebit de amuzanta - unul dintre fondatori s-a redenumit „Chief Gooning Officer” pe LinkedIn - ei asigura ca proiectul „nu este doar o gluma”.
„TRANSFORMAM FERTILITATEA IN SPORT”
„Aceasta nu este doar o idee virala pentru a-i face pe utilizatorii de internet sa rada”, scrie Eric Zhu in manifest. „Fertilitatea masculina este in declin. Se intampla in liniste, in mod constant si nimeni nu vorbeste despre asta”, spune el.
El a publicat o diagrama cu date care ilustreaza scaderea numarului de spermatozoizi pe mililitru de sperma pentru a ilustra punctul sau de vedere. In timp ce in 1973, un barbat avea o medie de 101 milioane de spermatozoizi pe mililitru de sperma, in 2018 are doar 49 de milioane, o pierdere de jumatate in mai putin de cincizeci de ani.
El adauga, de asemenea, ca „motilitatea spermatozoizilor, adica viteza cu care se misca, se dovedeste a fi un factor determinant in fertilitate”.
Potrivit directorului executiv al „Sperm Racing”, aceasta motilitate este „masurabila, trasabila si, la fel ca in cazul alergarii sau al culturismului, este ceva care poate fi imbunatatit”, de unde si ideea organizarii unei astfel de competitii.
„Nimeni nu a facut din ea un subiect de interes. Asa ca am facut-o noi”, arata el. „Transformam sanatatea in sport”, spune tanarul. „Scopul este clar: sa aflam mai multe despre modul in care functioneaza spermatozoizii si sa combatem aceasta scadere a fertilitatii”, continua el.
O METAFORA SPORTIVA DUSA PREA DEPARTE?
Desi ideea poate parea laudabila, Sperm Racing pare sa fie mult mai preocupata de mediatizare si divertisment decat de stiinta. „Ganditi-va la conferintele de presa. Cantariri. Curse in direct cu comentarii detaliate. Si, desigur, cel mai mic hipodrom din lume”, rade Eric Zhu, care doreste sa faca din cursa un adevarat „spectacol”, „cel mai ciudat si mai distractiv eveniment pe care l-ati vazut vreodata”, dupa cum le promite el spectatorilor.
Videoclipul promotional, care a adunat peste 10.000 de vizualizari intr-o singura zi, prezinta doi tineri fara camasa care isi etaleaza muschii proeminenti intr-un ring de box in jurul unui microscop, pentru a masura cine are sperma „cea mai sanatoasa, mai rapida si mai gustoasa”.
CEO-ul mentioneaza, de asemenea, planurile de a „construi o piata in care fanii isi pot alege concurentii preferati”.
In ciuda fondurilor colectate si a pretentiilor de a fi onorabil, manifestul nu face nicio mentiune cu privire la potentialele donatii pentru cercetarea fertilitatii, noteaza news.ro.