Italia: scandal pentru o reclama la chipsuri
Un principiu al comunicarii spune ca daca se vorbeste despre un subiect, chiar si la modul negativ, i se asigura vizibilitatea - iar acest principiu se aplica si in privinta publicitatii, unde un produs devine relevant si marca se intipareste in mintea potentialului cumparator chiar si daca spotul de prezentare i s-a parut enervant. Este principiul pe care au mers si publicitarii agentiei care a produs o reclama la chipsuri care ruleaza pe posturile TV din Italia si care a starnit un mare scandal.
De data aceasta, nu este vorba despre imagini explicite, ci despre ceea ce catolicii ferventi au considerat o blasfemie: spotul publicitar pentru populara marca Amica Chips, cu durata de 30 de secunde, se desfasoara intr-o manastire, unde calugaritele se pregatesc sa primeasca sfanta impartasanie, insa maica superioara umple recipientul cu... chipsuri, din care de altfel se si infrupta pana termina punga. Totul, pe fundal sonor "Ave Maria".
Clipul nu a picat bine pentru Aiart, o asociatie a telespectatorilor catolici, care a cerut ca reclama sa fie "suspendata imediat”. Giovanni Baggio, presedintele asociatiei, a acuzat compania de chipsuri ca a recurs la blasfemie pentru a creste vanzarile. El a spus ca reclama "jigneste sensibilitatea a milioane de catolici practicanti” si este "scandaloasa”. Reclama a fost criticata si de ziarul catolic Avvenire, care a deschis un editorial cu "Hristos a fost redus la un chips de cartofi. Degradat si defaimat ca acum doua mii de ani”.
In replica, Lorenzo Marini Group, compania care a creat spotul publicitar, a declarat ca aceasta campanie se adreseaza unei piete mai tinere "cu o puternica ironie britanica” si ca a fost menita sa exprime gustul crocant al chipsurilor intr-un mod deliberat exagerat si provocator.
Sursa foto: Il Fatto Quotidiano