
Google lanseaza divizia de productie TV si cinema - 100 Zeros
Google a lansat o noua initiativa de productie cinematografica si TV, denumita ”100 Zeros”, prin care sa poata identifica proiecte pe care le poate finanta sau co-produce, relateaza Business Insider.
In prezent, industria de divertisment este afectata de costurile ridicate de productie si de perspectiva unor noi tarife impuse de SUA filmelor realizate in strainatate.
Proiectul este o colaborare pe termen lung intre Google, parte a grupului Alphabet, si Range Media Partners, o firma de talente si productie cunoscuta pentru filme precum ”A Complete Unknown” si ”Longlegs”.
Initiativa face parte dintr-un efort mai larg al Google de a promova noile sale produse in domeniul AI si al tehnologiilor de realitate mixta.
Potrivit raportului, Google a sustinut deja campania de promovare pentru filmul horror independent ”Cuckoo”, iar ”100 Zeros” figureaza printre producatorii peliculei pe platforma Letterboxd.
Google si Range Media au anuntat luna trecuta ca vor colabora timp de 18 luni pentru a produce filme dedicate inteligentei artificiale. Primele doua titluri, ”Sweetwater” si ”LUCID”, urmeaza sa fie lansate pana la finalul acestui an.
Desi Google detine platforma YouTube, sursa citata precizeaza ca ”100 Zeros” nu va folosi YouTube ca canal principal de distributie. Obiectivul este ca proiectele dezvoltate sa fie vandute catre studiouri traditionale si servicii de streaming precum Netflix.
YouTube a incercat anterior productia de continut original prin proiectul ”YouTube Originals”, lansat in 2016, dar acesta a fost inchis in 2022, compania orientandu-se din nou catre videoclipuri generate de utilizatori si continut de tip Shorts, in stilul TikTok.
Aceasta initiativa ofera Google o cale de a-si consolida influenta culturala in competitia globala din domeniul AI, unde incearca sa creasca adoptarea platformei Gemini, rival direct al ChatGPT dezvoltat de OpenAI.