
Google, bun de plata: 100 de milioane de dolari pentru ca a supraincarcat advertiserii
Google a acceptat sa plateasca 100 de milioane de dolari in numerar pentru a solutiona un proces colectiv intentat acum 14 ani, in care compania era acuzata ca a supraincarcat advertiserii prin nerespectarea unor reduceri promise si taxarea pentru clickuri in afara zonelor geografice selectate de clienti, transmite Reuters.
Acordul preliminar, depus joi seara la un tribunal federal din San Jose, California, are nevoie de aprobarea unui judecator. Procesul a fost intentat in martie 2011 si viza modul in care functiona platforma de publicitate Google AdWords, cunoscuta astazi sub numele de Google Ads.
Reclamantii — advertiseri care au folosit AdWords intre 1 ianuarie 2004 si 13 decembrie 2012 — au acuzat Google ca a incalcat contractul prin manipularea formulei de ”Smart Pricing” (Pret Inteligent), ceea ce a dus la diminuarea artificiala a reducerilor. De asemenea, acestia au sustinut ca Google a incalcat legea concurentei din California, distribuind reclame in afara zonelor geografice selectate de clienti, ceea ce i-a indus in eroare.
Google, parte a grupului Alphabet, cu sediul in Mountain View, California, a negat orice fapta ilegala, dar a acceptat sa incheie litigiul.
”Acest caz se refera la functionalitati ale produselor publicitare pe care le-am schimbat in urma cu mai bine de un deceniu, si suntem multumiti ca s-a incheiat,” a declarat purtatorul de cuvant Jose Castaneda, intr-un comunicat trimis pe e-mail.
Avocatii reclamantilor ar putea solicita pana la 33% din fondul de despagubiri, plus 4,2 milioane de dolari pentru cheltuieli legale.
Potrivit documentelor din instanta, cazul a durat atat de mult deoarece partile au produs un volum urias de dovezi, incluzand peste 910.000 de pagini de documente si mai multi terabytes de date privind clickurile inregistrate pe platforma Google. De asemenea, au avut loc sase sesiuni de mediere, cu patru mediatori diferiti, inainte de a se ajunge la un acord.