Gala Oscarurilor, noutati pentru a salva audienta
Organizatorii ceremoniei de decernare a Premiilor Academiei americane de Arte si Stiinte Cinematografice - adica Gala Oscarurilor - au, de cativa ani, o mare problema: audienta in picaj a transmisiunii televizate a evenimentului. Ultimele doua editii au inregistrat cele mai slabe audiente din istorie, dar, ce-i drept, cea de anul trecut a mai redresat (cu 15,36 milioane de telespectatori) dezastrul din 2021, cand s-au uitat la programul-maraton al ABC doar 10,4 milioane de telespectatori.
Asa ca anul acesta, Academia incearca imposibilul, dupa ce anul trecut a schimbat conducerea: are o noua presedinta - Janet Yang, numita in functie in august 2022, si un nou director executiv, Bill Kramer, numit in iunie 2022. Ceremonia va beneficia de o scenografie noua si toate categoriile vor fi transmise in direct. In pauzele publicitare vor aparea pe ecran coduri QR, care pot fi scanate si care le vor oferi telespectatorilor informatii suplimentare.
Pentru ca si sosirea vedetelor a fost cam obosita la ultimele editii, anul acesta se va ocupa de covorul rosu echipa care asigura succesul Galei Met.
Si asta nu e tot. Pentru ca toate sondajele arata ca tinerii nu mai sunt interesati de Gala Oscarurilor, festivitatea va pune accent pe componenta online si va fi bine reprezentata in social media: discursurile invingatorilor la sase categorii majore vor fi distribuite aproape in timp real pe TikTok si Facebook, apoi vor fi postate rapid pe Twitter. In premiera, Disney+ va transmite in direct spectacolul in unele parti ale Europei.
Cel mai spinos lucru pentru organizatori este sa respecte toate categoriile de premii si pe artisti, dar sa nu mai faca show-ul sa para atat de lung. Poate ca prezenta pe scena a Rihannei si a lui Lenny Kravitz, care vor canta live, va conferi o alta dinamica show-ului care va avea loc duminica.
Sursa foto: ABC