Eticheta verde, inca neatractiva
Cumparatorii nu se inghesuie sa achizitioneze produse cu eticheta verde pentru "a salva planeta", arata rezultatele unei cercetari Boston Consulting Group (BCG) derulata in randul consumatorilor de produse sustenabile in iunie 2022, publicate astazi. Mai precis, sub 10% dintre consumatorii globali aleg acest tip de produse din acest motiv, pe care il considera "abstract", "impersonal" si "neverificabil". Studiul sustine ca numarul acestora creste de aproximativ doua pana la patru ori atunci cand sustenabilitatea este legata de alte beneficii, precum sanatatea, siguranta si calitatea.
Concret, numarul consumatorilor care aleg produse durabile, ecologice creste chiar la 20% - 43%, in momentul in care sustenabilitatea este legata de alte beneficii (sanatatea, siguranta si calitatea), respectiv la aproximativ 80%, atunci cand sunt abordate bariere, precum comoditatea, lipsa de informatii si costurile.
Dar studiul a mai dezvaluit un aspect surprinzator: se estimeaza ca se va produce o ''penurie ecologica'' in care capacitatea de productie de materialele plastice verzi si substantele chimice nepoluante probabil nu va satisface cererea consumatorilor. Iar pentru moment, o alta problema majora o reprezinta faptul ca multe produse alternative cu emisii scazute de carbon, in special in sectorul industrial, inca sunt mai scumpe cu 50% sau chiar mai mult.
Sursa foto: Avec Lumiere Produits