"Efectul Beyonce"
"Efectul Beyonce" nu este, cum ai putea crede, o tehnica vocala aparte a cantaretei americane, ci denumirea data in Suedia ansamblului de fenomene economice care au decurs din concertele divei de la Stockholm, din 10 si 11 mai, care au avut 50.000 de spectatori in debutul turneului ei mondial. Si asta pentru ca evenimentul a determinat o crestere uriasa a cererii de rezervari la hoteluri si restaurante si cresterea rapida a preturilor "la activitati de recreere si cultura“, a explicat Michael Grahn, economist la Danske Bank, care a spus pentru BBC ca doar marile turnee de fotbal pot avea un efect similar.
Un factor accelerator al "efectului Beyonce" a fost sosirea masiva a fanilor ei americani in Suedia, iar dolarul puternic in raport cu coroana suedeza a facut ca biletele in tara nordica sa para relativ ieftine, ca si preturile pentru cazare, alimente si servicii turistice - si de aici, cresterea cifrelor inflatiei.
Dar "Efectul Beyonce" nu a fost resimtit doar in Suedia. In Marea Britanie, pe 17 mai, 60.000 de persoane au fost la Cardiff pe Millenium Stadium, inclusiv fani din Liban, SUA si Australia. Cererea de camere de hotel a fost atat de mare, incat unele familii fara adapost care erau cazate intr-un hotel de catre consiliul local au fost evacuate pentru a face loc fanilor ei.
Sursa foto: Andscape