2024-03-16 20:28:35

"Dune 2": sunetul desertului a fost captat de un roman

Filmul "Dune 2" s-a dovedit un mare succes inca de la lansare, iar pe langa poveste, personaje si efectele speciale, se poate spune ca sunetul este un element esential, care face ca pelicula sa fie una de impact, iar in echipa care s-a ocupat de aceasta parte esentiala a filmului a fost si romanul George Vlad. Rolul sau: a inregistrat si a redat sunetele desertului, un personaj obsedant in aceasta saga SF.

George Vlad calatoreste prin toata lumea pentru a inregistra sunetele naturii, iar pentru „Dune 2” a organizat o expeditie in Sahara. In trecut, el a mai contribuit si la documentarul BBC "Planet Earth 3”, iar la Hollywood este implicat in proiecte de amploare. 

Inginerul de sunet povesteste: "Am fost foarte interesat, chiar obsedat de sunete toata viata. Am crescut la tara cu bunicii intr-un sat din Moldova si de la ei am invatat respectul pentru natura. (...) In adolescenta am devenit pasionat de muzica electronica si m-am invatat singur sa produc sunete utilizand computere si software. (...) Prin 2010, dupa mai multi ani de munca pe santiere in Italia, Franta si Belgia, am reusit sa strang destui bani ca sa-mi fac un mic studio si am inceput sa lucrez ca freelance sound designer in Iasi. In 2013 am fost invitat sa studiez sound design in Edinburgh, in paralel cu munca de freelance. (...) Anul trecut, cand ma pregateam de nunta, am fost contactat de Dave Whitehead, un sound designer si supervising editor care m-a inspirat de cand am inceput sa muncesc in domeniu. (...) Cateva luni mai tarziu eram in expeditie in Algeria, la granita cu Libia si Niger. (...) Nu a fost usor sa organizez expeditia in Algeria, dar fiind obisnuit cu birocratia din Romania si din alte tari africane pana la urma am reusit sa iau viza si sa intru in tara.

In Sahara am lucrat cu localnici tuaregi, care m-au ajutat sa gasesc locatiile perfecte pentru inregistrari si sa supravietuiesc in desert. (...) In desert a fost dificil sa lucrez, pentru ca in timpul zilei temperatura ajungea la 45 de grade. A trebuit sa lucrez mult dimineata, inainte sa rasara soarele, asa ca ma trezeam pe la 3-4 si lucram pe intuneric, cu lanterna. (...) Singurul aspect tehnic mai complicat a fost sa protejez microfoanele si echipamentele de nisip. In desert, nisipul ajunge si in cele mai bine protejate locuri si echipamentele sunt vulnerabile. (...)

In general a fost mai usor sa lucrez la Dune decat la alte proiecte, precum "Mufasa The Lion King” sau "Horizon Forbidden West”. Desertul e mai usor de inregistrat decat anumite animale sau ploaia in jungla, de exemplu. (...)

Pentru mine, cel mai important aspect a fost ca spectatorii sa creada ca ce vad pe ecran e real si sa fie transportati in universul <Dune>".


Sursa foto: Vulture


Vezi si