Doua noi marci auto chineze, Omoda si Jaecoo, intra pe piata italiana
Chery Auto va incepe sa vanda masini marca Omoda si Jaecoo in Italia, in trimestrul al treilea, a declarat directorul sau din aceasta tara, care va deveni a doua piata europeana a grupului chinez, transmite Reuters.
Pana la sfarsitul anului 2025, Chery planuieste trei modele SUV fiecare din marcile Omoda si Jaecoo, cu un mix de tipuri de combustibil pentru a servi diferite parti ale Europei.
Chery este unul dintre cativa producatori de automobile chinezi care aduc vehicule mai ieftine, in mare parte electrice, in Europa.
Compania a inceput sa vanda masini in Spania la inceputul acestui an si va incepe vanzarile in Marea Britanie si Polonia inainte de sfarsitul anului 2024, urmand sa intre ulterior si pe alte piete europene majore, a declarat managerul de tara italian al Chery, Allen Jean, in timpul unei prezentari la Milano.
Tensiunile comerciale sunt mari intre China si Uniunea Europeana, care investigheaza daca producatorii chinezi de vehicule electrice beneficiaza de subventii guvernamentale nedrepte.
Chery se gandeste, de asemenea, sa construiasca o fabrica de asamblare in Europa si a purtat discutii cu guvernul Italiei despre investitii in tara, au declarat surse pentru Reuters, adaugand ca alte optiuni pentru producatorul de automobile chinez includ Spania.
Compania intentioneaza sa inceapa vanzarile in Italia cu versiuni pe benzina ale crossover-ului Omoda 5 si SUV-ului mai mare Jaecoo 7, urmate de un Omoda 5 complet electric si o versiune hibrida plug-in a Jaecoo 7 pana la sfarsitul anului 2024.
Chery nu a dezvaluit preturile, dar pretul Omoda 5 pe benzina incepe de la 29.900 de euro (32.400 de dolari) in Spania.
La fel ca rivalul chinez BYD, Chery va folosi o retea de dealeri locali consacrati, despre care Jean a spus ca ii va oferi acces imediat la o retea extinsa de vanzari si va da credibilitate noilor sale marci. ”Infiintarea unui serviciu after-market eficient va fi, de asemenea, o prioritate”, a spus Jean, adaugand ca Chery este in discutii pentru spatiu dedicat cu 40 de dealeri italieni, care ar trebui sa ajunga la aproximativ 60 pana la sfarsitul lui 2024.