
Donatella nu va mai fi creatoarea-sefa la Casa Versace
Sfarsitul unei ere. Dupa aproape 28 de ani, Donatella Versace renunta la functia de director creativ al brandului de lux Versace, pe care a preluat-o in 1997 dupa moartea fratelui sau Gianni - fondatorul celebrei case a fost asasinat in fata vilei sale din Miami, pe 15 iulie 1997, in imprejurari inca neelucidate pe deplin. Casa Versace a fost mostenita de familia designerului. Santo Versace, fratele sau, a devenit atunci CEO al Gianni Versace S.p.A., in timp ce sora mai mica Donatella a fost desemnata noul sef al departamentului de creatie.
Donatella, care va implini 70 de ani pe 2 mai, nu va parasi definitiv Casa Versace, ci si-a rezervat un nou rol: ea va deveni ambasadorul sef al marcii, tot de la 1 aprilie, data de la care nu va mai fi directorul de creatie. In noua ei calitate, sora designerului de geniu se va dedica sustinerii initiativelor filantropice si caritabile ale Versace si va ramane avocatul global al marcii. "In noul meu rol de ambasador sef al marcii, voi ramane cel mai infocat sustinator al Versace, care face parte din ADN-ul meu si este mereu in inima mea”.
"Sprijinirea urmatoarei generatii de designeri a fost intotdeauna importanta pentru mine”, spune Donatella, care si-a prezentat ultima colectie toamna-iarna 2025/26 la Saptamana Modei de la Milano, la care au aparut, la final, toate fostele glorii ale modellingului deceniilor trecute care au defilat pentru Versace..
Dar de la 1 aprilie, Casa Versace va functiona sub indrumarea noului director de creatie Dario Vitale, care vine de la Casa Miu Miu, unde conducea tot departamentul de creatie din ianuarie 2023. "Este un privilegiu sa contribui la cresterea viitoare a Versace si a prestigiului sau prin viziunea, experienta si dedicarea mea”, s-a angajat Vitale.
Cu aceasta mutare, devin din ce in ce mai credibile zvonurile privind achizitionarea Versace de catre Prada, care ar cumpara brandul detinut in prezent de Capri Holdings pentru o suma de aproximativ 1,5 miliarde de euro. Si se pare ca asistam la nasterea unui imperiu nou si extrem de puternic, cu un portofoliu de invidiat, deoarece Prada - care detine marcile Miu Miu, Church's si Car Shoe, precum si Luna Rossa si Marchesi 1824 - va achizitiona si Jimmy Choo de la americani, pentru un total de 2 miliarde de euro. In cazul in care tranzactia va avea loc, grupul condus de Miuccia Prada si Patrizio Bertelli ar crea, potrivit analistilor, un gigant italian al luxului capabil sa concureze cu nume mari precum Kering si LVMH.
Sursa foto: The Telegraph