
Dacia a prezentat un prototip de automobil electric
Marca low-cost Dacia a Renault a prezentat, luni, un prototip de mini-masina electrica care ar putea costa mai putin de 15.000 de euro, oferind o posibila alternativa competitiva la vehiculele electrice chinezesti low-cost, transmite Reuters.
Conceptul 'Hipster', care ar putea intra in productie daca Uniunea Europeana va fi de acord sa creeze o noua categorie de masini mici pentru aprobare, are doar 3 metri lungime si cantareste mai putin de 800 kg. Este cea mai scurta masina de pe piata din Europa astazi, in conditiile in care modelul T03 de la Leapmotor este cu 62 cm mai lung.
Hipster este 'un concept al viziunii indraznete a Dacia pentru mobilitate locala, accesibila si de zi cu zi', a declarat CEO-ul Dacia, Katrin Adt, care s-a mutat recent de la Mercedes-Benz. 'Daca apare oportunitatea de a-l produce in masa, suntem pregatiti', a adaugat Katrin Adt.
Viteza maxima a modelului Hipster ar fi de aproximativ 90 km pe ora si autonomia de 150 km. Conform datelor de la Dacia, o masina medie parcurge sub 40 km zilnic, cu o viteza medie de 56 km pe ora.
De asemenea, Dacia a simplificat modelul Hipster pentru a reduce costurile: are scaune din panza, componente electronice minime, geamuri manuale si curele pentru deschiderea usilor in loc de manere. Ar putea fi disponibil intr-o singura culoare, griul-albastru al prototipului.
Renault si Stellantis au condus o campanie pentru o noua categorie de masini mici in UE - inspirata de modelul japonez Kei Cars - care ar veni cu mai putine caracteristici obligatorii decat masinile mari, in special in ceea ce priveste siguranta.
Sustinatorii sustin ca o masina urbana sau suburbana se poate lipsi de multe dintre aceste caracteristici, ramanand in acelasi timp sigura si ca aceasta este singura modalitate de a reduce masiv greutatea si pretul.
Dacia estimeaza ca pretul mediu al unei masini noi a crescut cu 63% intre 2001 si 2020 si ca, desi cumparatorii europeni au nevoie de modele mai accesibile, o noua categorie de masini mici, despre care se poarta discutii, ar putea veni probabil cu anumite conditii.
'Reglementarile vor impune, cu siguranta, ca vehiculul sa fie produs in Europa. De asemenea, trebuie sa dezvoltam modelul industrial care vine odata cu acesta', a declarat pentru Reuters David Durand, director de design al marcii Dacia.