2025-11-20 08:39:00

Dacia a anuntat preturile pentru Dacia Duster si Bigster electrice

Cele mai ieftine Dacia Duster si Bigster cu motor hybrid-G 150 4x4 pot fi comandate la dealerii Dacia din Romania, pretul fiind cu aproximativ 3.000 de euro mai mare decat modelul anterior, 4x4 cu cutie manuala.

Franta este prima tara in care au fost deschise comenzile, iar acum a venit la rand Romania. Livrarile primelor modele vor avea loc in prima parte a anului viitor. Motorizarea hybrid-G 150 4x4 va costa pe Duster 27.050 de euro pentru versiunea de echipare Expression si va ajunge pana la 27.850 de euro in echiparea Extreme. Pentru echiparea Journey pretul este de 27.900 de euro. In Franta, acelasi model incepe de la 28.800 de euro si ajunge la 30.300 euro. FOTO Companie din Romania stabileste un record mondial - prima unitate de productie de anvelope din lume, cu zero emisii de CO2 CITESTE SI FOTO Companie din Romania stabileste un record mondial - prima unitate de productie de anvelope din lume, cu zero emisii de CO2 La randul lui, Dacia Bigster va putea fi comandat cu noul motor la un pret de 29.850 de euro pe Expression, 31.500 euro pe Journey si tot atat pe Extreme. Bigster are dotari mai bune decat Duster si dimensiuni specifice segmentului compact. Esenta celor doua modele, care vor beneficia de acelasi propulsor hybrid-G 150 4x4 automat, este motorul termic de 1.2 litri electrificat pe 48 de volti. Acesta are o putere maxima de 103 kW (140 CP), fiind amplasat pe puntea fata. Comanda sa este facuta prin cutia automata cu dublu ambreiaj, care controleaza de asemenea primul motor electric, cel care are si rol de generator pentru bateria de 0,84 kWh. Motorul termic este unul bi-fuel, pentru ca este echipat cu o instalatie suplimentara GPL. Asta inseamna ca prin simpla comanda a unui buton, masina poate trece la propulsia pe gaz sau invers, pe benzina. Pentru asigurarea tractiunii integrale, pe puntea spate a fost instalat un motor electric, cu o putere de 31 CP (23 KW), care este conectat de asemenea la bateria de tractiune de 48 de volti, printr-o cutie de viteze cu doua trepte, complet automatizata. Puterea totala a sistemului este de 154 CP, cu un cuplu maxim de 230 Nm pe fata si 87 Nm pe spate.

Dacia spune ca motorul electric este cel mai puternic instalat vreodata pe un vehicul cu arhitectura pe 48 de volti. Alimentarea cu energie electrica a acestuia este asigurata de baterie, dar ea poate fi facuta direct de generator, atunci cand este necesar, astfel incat sa poata actiona rotile spate ori de cate ori este nevoie. Controlul modului de actionare este complet computerizat, soferul avand la dispozitie doar selectorul modurilor de rulare, care asigura in acest fel distributia optima a puterii si cuplului pe fiecare dintre roti, dupa situatia in care se afla masina. Este important pentru acest propulsor atat faptul ca exista situatii in care masina poate sa ruleze exclusiv electric pe distante foarte scurte, dar si numeroase situatii in care motorul de pe spate sa genereze la randul sau energie electrica in baterie. La fel de important este ca soferul nu poate alege niciodata sa conduca doar cu motorul electric. Avand in vedere ca resursele de energie sunt foarte mari, adica doua rezervoare de benzina si gaz, plus o baterie, autonomia masinii ajunge pana la 1.500 km, costurile cu combustibilul fiind in acelasi timp mai mici cu 30% fata de un motor pe benzina echivalent.

Cutia de viteze a motorului electric de pe spate va functiona in cele doua trepte in functie de regimul de rulare, respectiv cu o demultiplicare mai mare la viteze reduse si cu un raport mai mici la viteze mari. In modurile in care cutia este decuplata complet, ea elimina 100% frecarile si nu afecteaza consumul de carburant. Cifrele de consum comunicate de Dacia, in regim WLTP, sunt 7,1 - 7,2 l/100 km (GPL) si 5,5 - 5,6 l/100 km (benzina), iar emisiile de CO2 sunt de 116 - 118 g/km (GPL) si de 124 – 126 g/km (benzina). Modurile de conducere ce pot fi selectate de la butonul dedicat, amplasat pe consola centrala, sunt Auto – comutare automata intre modurile 4x2 si 4x4, Eco – eficienta maxima, cu activare 4x4 in caz de aderenta redusa, Snow – siguranta sporita pe drumuri alunecoase, Mud / Sand – mod 4x4 dedicat terenurilor moi, Lock – pentru off-road pe terenuri accidentate, la viteze reduse si desigur Hill Descent Control – controlul directiei si stabilizarea vitezei la coborare pe suprafete alunecoase (intre 4 si 30 km/h). Dacia a deschis comenzile si pentru noile motoare hibrid de 1.8 litri de 155 CP pe Duster, la un pret de 25.550 euro, in echiparea Expression.


I

Vezi si