
Comisia Europeana cere platformelor Facebook, YouTube si X sa combata discursul online instigator la ura
Facebook, detinuta de Meta Platforms, X, a lui Elon Musk, YouTube, parte a Google, si alte companii tehnologice au convenit sa faca mai mult pentru a aborda discursul instigator la ura online, conform unui cod de conduita actualizat, care va fi acum integrat in regulile tehnologice ale UE, a declarat luni Comisia Europeana, citata de Reuters.
Alti semnatari ai codului voluntar instituit in mai 2016 sunt Dailymotion, Instagram, Jeuxvideo.com, LinkedIn, serviciile pentru consumatori gazduite de Microsoft, Snapchat, Rakuten Viber, TikTok si Twitch.
”In Europa nu exista loc pentru ura ilegala, fie offline, fie online. Salut angajamentul partilor interesate fata de un cod de conduita consolidat in temeiul Digital Services Act (DSA)”, a declarat comisarul UE pentru tehnologie Henna Virkkunen.
DSA cere companiilor de tehnologie sa faca mai mult pentru a combate continutul ilegal si daunator de pe platformele lor. Conformitatea cu codul actualizat ar putea influenta aplicarea legii de catre autoritatile de reglementare, au spus oficialii UE.
Conform codului revizuit, companiile s-au angajat sa permita entitatilor non-profit sau publice cu expertiza in discursul ilegal de ura sa monitorizeze modul in care examineaza notificarile privind discursul instigator la ura si sa evalueze cel putin doua treimi din aceste notificari primite de la acestea in termen de 24 de ore.
Companiile vor lua, de asemenea, masuri, cum ar fi utilizarea instrumentelor de detectare automata pentru a reduce discursul instigator la ura pe platformele lor si vor furniza informatii despre rolul sistemelor de recomandare si raza organica si algoritmica a continutului ilegal inainte de eliminarea acestuia. Ele vor prezenta date la nivel de tara, defalcate in functie de clasificarea interna a discursului instigator la ura, cum ar fi rasa, etnia, religia, identitatea de gen sau orientarea sexuala.