
CNA a modificat Codul audiovizualului
Consiliul National al Audiovizualului a adoptat, miercuri seara, dupa o dezbatere maraton de zece ore, o decizie de modificare si completare a Codului de reglementare a continutului audiovizual.
‘A fost un cod foarte greu, o munca foarte lunga, am ascultat pe toata lumea si cred ca cel mai important de mentionat este ca este un cod mult mai aproape de realitate, curajos si care aduce nu doar clarificari care tin de radiodifuzori, ci vine si in intampinarea protejarii publicului’, a declarat, la finalul sedintei, vicepresedintele Consiliului, Valentin Jucan.
Prevederile noului cod se aplica si serviciilor media la cerere, inclusiv cele referitoare la protectia minorilor.
‘Printre dispozitiile importante ale deciziei se numara cele legate de interdictia aparitiei in spoturile publicitare la jocurile de noroc a personalitatilor publice din domenii diverse (sport, stiinta, sau persoane cu notorietate in mediul online), ca si interzicerea publicitatii de catre farmacii pe baza promotiilor la suplimente, dispozitive sau diverse tratamente medicale.
In ceea ce priveste suplimentele alimentare si dispozitivele, acestea au aceleasi interdictii de publicitate ca si medicamentele fara prescriptie.
Totodata, au fost schimbate toate mesajele de interes public care precedau calupurile publicitare’, a declarat pentru AGERPRES fostul presedinte al CNA Monica Gubernat.
Potrivit Consiliului, documentul va fi transmis spre Monitorul Oficial la inceputul saptamanii viitoare, dupa publicarea in monitor decizia urmand a fi postata pe site-ul CNA.