
CFR pune in circulatie primul tren electric format din material rulant nou
CFR Calatori anunta ca introduce in circulatie primul tren electric format din material rulant nou, respectiv rama electrica RE-IR TS02 Alstom Coradia Stream.
Potrivit unui comunicat de presa al CFR, rama este alocata pentru exploatare operatorului national CFR Calatori de catre Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) – proprietarul de facto al trenurilor Alstom achizitionate pentru Romania.
”Modelul Coradia Stream este primul tren furnizat de catre firma producatoare Alstom Ferroviaria S.p.A. pentru transportul feroviar de pasageri din Romania, in cadrul contractului de achizitie incheiat si derulat de catre ARF. CFR Calatori va opera rama electrica Alstom pe ruta Bucuresti Nord – Ploiesti Vest – statiunile de pe Valea Prahovei – Brasov ca tren Interregio si cu tarif aferent acestui rang de tren, conform contractului de servicii publice incheiat de companie, cu ARF. Astfel, un bilet pe distanta Bucuresti Nord – Brasov costa 63,00 lei la clasa a II-a si 91,00 lei la clasa I, pasagerii avand posibilitatea sa cumpere deja bilete la acest tren”, anunta compania.
In data de 20 noiembrie 2024, trenul va avea urmatorul orar:
IR 16005 Bucuresti Nord plecare 09:30 – Brasov sosire 12:00
IR 16006 Brasov plecare 15:20 – Bucuresti Nord sosire 17:53
In perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024 va circula dupa urmatorul program:
IR 16001 Bucuresti Nord plecare 05:40 – Brasov sosire 08:08
IR 16002 Brasov plecare 08:43 – Bucuresti Nord sosire 11:12.
Potrivit datelor transmise de catre CFR, rama electrica livrata de catre Alstom este formata din 6 vagoane, oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin constructie, are o podea joasa, ceea ce asigura accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusa si este apta sa circule cu o viteza maxima de 160 km/h. Si, foarte important, mentenanta ramei electrice este asigurata de catre firma producatoare Alstom.