 
                    Black Friday va fi cam trist pentru comercianti
Black Friday 2025 va fi cu siguranta mai sarac decat in anii precedenti, conform unui sondaj realizat de o banca comerciala. Cifrele arata ingrijorator pentru comercianti: 41% dintre romani vor reduce bugetul de cumparaturi de Black Friday 2025, iar 22% au declarat nu vor cumpara nimic in ziua reducerilor.
Doar 15% dintre respondenti au declarat ca vor cheltui mai mult decat in 2024, in timp ce 44% vor mentine un buget similar cu anul precedent, sperand sa profite de reduceri la produsele esentiale.
Sondajul releva o schimbare de comportament fata de anii anteriori, pe fondul masurilor de austeritate, al cresterii TVA si al scaderii increderii consumatorilor.
Interesante sunt si cifrele legate de sumele pe care romanii planuiesc sa le cheltuie de Black Friday. patru din zece respondenti intentioneaza sa scoata din buzunar cel mult 700 de lei, iar doi din zece spun ca vor aloca pana la 1.500 de lei. Doar 11% dintre participantii la sondaj estimeaza ca vor depasi pragul de 2.000 de lei pentru cumparaturile din perioada reducerilor. In plus, peste jumatate dintre romani (56%) spun ca vor folosi bani din economii, 26% se bazeaza exclusiv pe salariul lunii octombrie, iar 12% intentioneaza sa apeleze la solutii de finantare.
Se poate vorbi si de o maturizare a cumparatorilor, care nu vor mai face achizitii din impuls sau de lux (in anii trecuti, s-au cumparat chiar limuzine, lingouri si cele mai scumpe ceasuri si bijuterii). Sondajul arata ca romanii vor urmari, in special, electrocasnicele (44%), urmate de electronice (40%) si produse IT (29,4%). Aproape trei sferturi (72%) dintre respondenti spun ca vor cumpara produse pentru uz personal sau pentru casa, iar 32,3% declara ca vor profita de reduceri pentru a cumpara cadouri de Craciun.
Dar cred romanii ca Black Friday este chiar ziua adevaratelor chilipiruri? 53% dintre respondenti cred ca reducerile de anul acesta vor fi mai mici decat cele din 2024, in principal din cauza majorarii TVA si a scumpirilor generale. Doar 32,2% cred ca reducerile vor fi la acelasi nivel, iar restul considera ca preturile vor fi mai putin atractive din cauza ofertelor "artificiale”. 41% dintre romani spun ca se uita la cel mai mic pret pentru produsele de care au nevoie, 30% cumpara doar daca pretul atinge un nivel considerat corect, iar 22,2% spun ca achizitioneaza doar daca reducerea este "substantiala”.
Sursa foto: Syracuse.com
