2023-08-19 07:49:03

Austeritate: Burger King si McDonald’s scot rosiile din burgerii vanduti in India

 ”Chiar si tomatele au nevoie de vacanta!”, a anuntat lantul fast-food Burger King cu privire la disparitia tomatelor din burgeri la mijlocul lui august, ”din cauza conditiilor imprevizibile cu privire la calitate si aprovizionare”.


Afisele din restaurantele marcii asigura ca se va face ”tot ceea ce poate pentru readucerea tomatelor in bugeri”.


In India, tomatele au devenit un produs de lux in ultimele luni, din cauza sezonului musonic extrem, care a distrus recoltele si lantul de aprovizionare, facand pretul tomatelor sa creasca de patru ori si jumatate in decurs de un an.


”Tomatale costa de-acum mai scump ca benzina”, scria revista Time la sfarsitul lui iulie.


Inaintea Burger King, alti giganti din sectorul fast-food au decis sa scoata rosiile din produse.


McDonald’s a invocat ”probleme sezoniere”, iar Subway ”probleme de calitate”.


In vederea atenuarii presiunii asupra preturilor, Guvernul a ridicat restrictile impuse importului de tomate din Nepalul vecin.


Tomatele au devenit un produs de lux, insa toate produsele alimentare se confrunta cu o inflatie generalizata in India.


Pretul legumelor a crescut cu 37% in decurs de un an, potrivit Reuters.


La sfarsitul lui iulie, India a interzis exportul orezului alb care nu este basmati, pentru a-si securiza aprovizionarea populatiei din cauza recoltelor proaste si a cresterii preturilor.


Subway nu mai ofera felii de branza, pe care le oferea in mod gratuit in senvisurile sale din India de ani de zile, si le-a inlocuit cu un ”sos de branza”, care este de doua ori mai ieftin.


Din cauza acestei presiuni asupra profitului, restaurantele pot cu greu sa-si pastreze preturile.


Inflatia este o provocare si pentru Guvernul premierului Narendra Modi, cu mai putin de un an inaintea alegerilor din 2024, noteaza news.ro.

Vezi si