
ANAF: petrecerile la control!
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) obliga operatorii de sali, restaurante si centre de conferinte sa transmita in termen de cinci zile de la solicitare date detaliate despre nunti, botezuri, majorate si evenimente corporate desfasurate intre august si decembrie 2025. Informatiile vor fi centralizate de Directia Antifrauda, iar lipsa raportarii atrage sanctiuni contraventionale.
Potrivit ANAF, colectarea acestor informatii se inscrie in actiunile de monitorizare si prevenire a evaziunii fiscale din sectorul evenimentelor private si corporate.
Piata serviciilor de evenimente, de la restaurante si sali de conferinte pana la firme de organizare, este considerata de autoritati una cu volum mare de numerar si risc ridicat de neinregistrare a veniturilor.
Autoritatea Nationala de Administrare Fiscala cere o lista cu informatii amanuntite pentru fiecare eveniment organizat:
- identificarea beneficiarului rezervarii – nume si prenume sau denumire juridica, plus numar de telefon de contact
- natura evenimentului – nunta, botez, aniversare, majorat, banchet, simpozion, evenimente corporate
- data si ora de incepere a evenimentului
- numarul de meniuri/participanti – minimul declarat sau acceptat
- pretul meniului, cu detalierea diferitelor variante, daca exista
- avansul achitat si modalitatea de plata (chitanta, ordin de plata, transfer bancar etc.)
- alte servicii contractate contra cost – inchiriere spatiu, servire de meniuri suplimentare, decor, servicii muzicale sau artistice, fotografiere, filmare
- valoarea acestor servicii suplimentare.
Sursa foto: Romania TV