
AI le ia painea de la gura modelelor
Posibilitatile de utilizare a inteligentei artificiale (AI) par nelimitate si din ce in ce mai multe categorii sociale au de ce sa se simta amenintate. Desi marile branduri de moda, dar si social media cu filtrele sale aplicate fotografiilor sunt acuzate ca promoveaza siluetele feminine skinny si pun astfel presiune pe tinere, care recurg la metode nesanatoase pentru a se alinia unor standarde nerealiste, iata ca industria fashion a trecut la pasul urmator: modelele virtuale.
Fotomodelele reale se plang ca nu mai sunt chemate pentru sedinte foto clasice, ci pentru scanarea corpului, ceea ce inseamna ca sunt platite doar o singura data pentru scanare, iar imaginile generate, care intra in proprietatea companiilor, pot fi ajustate si utilizate la nesfarsit. Au recurs deja la aceasta metoda branduri renumite din lumea modei, precum Levi’s, Calvin Klein sau Tommy Hilfiger, care au inceput sa foloseasca modele generate de computer pentru a-si prezenta produsele - deocamdata, pe site.
"Nu este fezabil pentru un brand sa fotografieze noua modele pentru fiecare produs pe care il vand, pentru ca asta presupune sa angajeze nu doar modele ci si fotografi, hairstylisti sau specialisti in machiaj pentru acele modele", a spus Michael Musandu, fondatorul companiei LaLaLand.ai care furnizeaza modele virtuale, create de programe AI.
"Primim tot mai multe apeluri de la modele care, dupa ce au fost chemate sa li se scaneze corpurile, au aflat ca drepturile privind corpurile lor sunt detinute acum de o companie, ceea ce inseamna ca isi pierd dreptul de a-si folosi propria imagine (...) sunt ingrijorate ca informatiile lor personale vor fi folosite si capitalizate fara permisiunea lor", spune Sara Ziff, care conduce o fundatie ce reprezinta drepturile fotomodelelor.
In plus, probabil ca este doar o chestiune de timp pana ce va fi pusa la punct tehnologia care sa permita prezentari ale unor colectii haute couture cu holograme in loc de fotomodele in carne si oase, iar deruta fetelor frumoase, care se chinuie sa arate cat mai bine si sa aiba dimensiuni "perfecte" atat in viata reala, cat si in social media, va atinge cote dramatice.
Sursa foto: Marketing Mag