
A fost lansata agentia care va crea campanii pentru GenZ, alaturi de GenZ - Maker Studio
Ioana Mucenic, fondatoarea Agentiei de publicitate Minio Studio, lanseaza Maker Studio, prima agentie din Romania ce implica direct tanarul consumator in tot procesul creativ si descentralizeaza structura clasica de agentie. Maker Studio are un model de business inovator, flexibil, structurat pe roluri (maker, tester, evaluator, curator, consultant).
Noua agentie raspunde nevoii de a comunica mai autentic si mai relevant cu generatiile tinere – acum GenZ. Astfel, ceea ce este unic la Maker Studio consta in faptul ca nu foloseste procesele si rolurile traditionale dintr-o agentie, nu are deloc art, copy, director de creatie si nu foloseste ierarhii de tip junior-senior.
„Procesele de lucru din agentii sunt arhaice, asa ca e momentul pentru o schimbare. Ca sa fim autentici si relevanti pentru GenZ, lucram alaturi de ei campaniile. Si asta nu inseamna nici pe departe ca avem cativa colegi mai tineri, ci insemna ca am regandit integral procesul de ideatie. Lucram cu peste o suta de tineri creativi, schimbam fluxul de lucru pentru a reduce bias-urile si folosim tehnologie biometrica pentru a evalua impactul emotional. Totul este facut cu GenZ, pentru GenZ. Noi spunem ca Maker Studio este co-created by GenZ and proofed by data. Este un alt mod de a face advertising, unul mai natural, mai simplu si mai human-centric”, a declarat Ioana Mucenic, CEO Maker Studio.
Principala resursa creativa sunt Makerii, consumatori tineri, cu varste intre 18 si 26 de ani – in acest moment, agentia colaboreaza cu un colectiv de 100 de tineri, trimitandu-le briefuri la care ei raspund cu diferite idei fresh, actuale, majoritar orientate catre TikTok. Cei mai multi nu lucreaza in publicitate, ci sunt doar tineri creativi, care accepta briefurile care le plac si care ii reprezinta. Ideile primite de la ei sunt apoi structurate si votate de un alt panel de GenZ, ca sa evaluam care abordare li se pare lor cea mai interesanta.
„Consumatorii tineri privesc cu scepticism publicitatea ‚clasica’ si de multe ori o evita. Pentru a crea continut relevant publicului GenZ, nu e suficient sa citim rapoarte si sa vedem ce mai e in trending pe TikTok. Maker Studio isi propune sa ofere o alternativa la structura traditionala de agentie prin co-creare alaturi de tinerii consumatori. Scopul nostru este sa conectam intr-un mod cat mai autentic brandurile cu tinerii pe platformele de content unde ei sunt in egala masura consumatori si creatori”, spune Bogdan Ivascu, Business Manager al noii agentii.
Procesul de lucru este foarte agil si eficient, se bazeaza pe tineri creativi care nu au biasurile specifice industriei si care au o intelegere naturala a ceea ce e autentic si reprezentativ pentru GenZ.
Principalul produs al agentiei este snackable video content – continutul video scurt, ideal pentru TikTok, Instagram Reels sau Youtube Shorts. Continutul poate fi creat pentru campanii comerciale, de brand sau pentru campanii de employer branding, un segment in crestere.
Echipa de baza a Maker Studio este formata din Ioana Mucenic (CEO), Bogdan Ivascu (Business Manager), Marius Marin (Influencer Marketing Manager) si Patricia Balan (Social Manager) – alaturi de peste 100 de makeri GenZ.
Lansarea noii agentii a fost marcata printr-un eveniment care s-a desfasurat pe 7 iunie, la NOD Makerspace, si la care au participat makeri, oameni de marketing, brand, digital, content creatori, jurnalisti.