
2 noiembrie 1920: Prima emisiune de radio comerciala din Statele Unite ale Americii
Pe 2 noiembrie 1920, statia de radio KDKA din Philadelphia, Pennsylvania, a realizat prima transmisie de radiodifuziune comerciala din Statele Unite, deschizand un nou capitol in mass-media. Detinuta de Westinghouse Electric Corporation, KDKA a fost prima statie de radio autorizata sa emita pentru publicul larg, marcand o premiera mondiala. Cu aceasta ocazie, ascultatorii au fost martorii unui amestec de stiri, muzica si dezbateri, transmise in direct, ceea ce a dat tonul unei noi ere a comunicarii.
Prima emisiune KDKA a avut invitati de renume, printre care se numarau comentatori politici si artisti locali, iar publicul a putut asculta, in premiera, dezbateri despre alegerile prezidentiale care aveau loc chiar atunci. In noaptea istorica a emisiunii, intreaga natiune astepta rezultatele alegerilor dintre Warren G. Harding si James Cox, ceea ce a facut ca emisiunea sa fie un adevarat succes. Aproximativ 1.000 de oameni de pe Coasta de Est (un numar urias pentru ceva necunoscut atunci) au fost captati de voci si de melodiile care rasunau prin undele radio.
Impactul a fost imediat si coplesitor. Ascultatorii au fost fascinati de posibilitatea de a primi informatii in timp real, iar fenomenul a generat o cerere masiva pentru aparate radio. KDKA a devenit rapid un punct de referinta si a consolidat radioul ca noua forma de divertisment si informare. In decurs de cativa ani, alte statii comerciale au inceput sa se lanseze in toata tara, adoptand formatul de succes al statiei KDKA.
Radioul a devenit o parte esentiala a vietii de zi cu zi, conectand comunitatile, reducand distantele si transformandu-se intr-un canal important de educare si informare. Emisiunile KDKA au pus bazele comunicarii moderne si au dovedit potentialul imens al radiodifuziunii comerciale, deschizand calea pentru evolutia media in secolul XX.