Despre comunicarea online in sectorul public din Romania

„I-a dat cu-o scandura in piept, Ca sa-i arate ca-i „destept”, Insa, afland ca-i cercetat, Abia acum s-a… „desteptat”!”


Este un exemplu de comunicare online recent adoptata de IPJ Harghita. O institutie publica din Romania comunica in versuri infractiunile cercetate. E drept, pe site-ul www.politiaharghita.ro, nu pe Twitter sau Facebook. Desi este o abordare interesanta care s-ar putea viraliza, e greu de depistat in conditiile in care, sa fim seriosi, daca nu ai domiciliul sau interese in zona, nu intri sa vezi ce mai face politia acolo. Pe Facebook sunt in prezent 7.200.000 de romani, semn ca retelele sociale sunt mai interesante pentru cetatean.

Peste ocean, CIA a reusit performanta de 301.430 de retweeturi pentru un singur tweet. Primul din istoria CIA pe retea. „We can neither confirm nor deny that this is our first tweet.” si... Twitter a explodat.

„CIA social media manager is my hero”, „Me gusta su sentido del humor bienvenidos a Twitter”, „A # for the clever intro!  Thank you for what u do to keep us safe!”, ” Brilliant Tweet!” - sunt cateva dintre miile de comentarii atasate preluarilor acestui tweet care va ramane ca exemplu de comunicare online mult timp de-acum inainte.

Da, se poate. Se poate ca o institutie publica sa aiba public, desi asta parea imposibil daca vizualizati un pic celebrele anunturi de la taxe si impozite, de exemplu, care semnalau doar programul de „lucru cu publicul”. Un program limitat, care astazi a devenit imperativ necesar sa fie 24/24, 7 zile din 7, chestiune posibila doar in mediul online. Nimeni nu vrea sa aiba de-a face cu niste figuri obosite la casierii, doar pentru a pune o intrebare.

Andreea Hanganu si Andra Alexandru au pus bazele digitaldiplomacy.ro din dorinta de a veni in sprijinul comunicatorilor din administratie si mediul diplomatic pentru ca au simtit ca se poate mai mult, ca explozia retelelor sociale reprezinta un avantaj si ca trebuie depasit momentul de soc care arata o noua directie pentru oamenii si departamentele de PR.

Am aflat ca avem si noi exemple bune, cum ar fi prezenta Ministerului Apararii Nationale pe Facebook, a Ministerului Afacerilor Externe, ambasade active in social media. Referitor la reticenta comunicatorilor din administratie, Andreea Hanganu a spus ca „este mai mult vorba de a fi deschis la lucruri noi. Exista deschidere in interiorul institutiilor, dar exista si o teama. Pe de alta parte, exista o reticenta si din partea publicului, de tipul - ce fel de informatii pot sa cer pe pagina de facebook, la ce raspunsuri ma pot astepta. In social media este vorba despre o relatie bidirectionala: si institutiile trebuie sa devina mai relaxate pe retele, dar si cetatenii trebuie sa aiba deschidere si asteptari realiste legate de informatiile pe care le pot primi.”

O alta teama a managerilor din institutiile publice o reprezinta cea referitoare la comentariile negative pe care le pot primi in mediul social online. Cum trebuie manageriata o situatie de criza pornita de la un comentariu negativ?

„Un mesaj negativ in online se poate transforma intr-un subiect care n-ar fi meritat atentia. Educarea asteptarilor este raspunsul. Nu ar trebui sa fie un capat de tara orice comentariu negativ la adresa unei institutii, ba mai mult, acest tip de mesaje trebuie vazute ca o oportunitate.”

Pe 28 octombrie a avut loc prima intalnire a Clubului DigiGov, prima retea de networking dedicata comunicatorilor din administratia publica, mediul diplomatic si institutii internationale prezente in Romania. La evenimentul organizat de Digital Diplomacy Romania, ce a avut loc la Ambasada Marii Britanii de la Bucuresti, au participat Ambasadorul Marii Britanii in Romania Paul Brummell, Radu Puchiu - Secretar de Stat, coordonatorul Departamentului de Servicii Online si Design in cadrul Guvernului Romaniei si comunicatori din administratie si diplomatie.

Ambasadorul britanic Paul Brummell a vorbit despre evolutia comunicarii diplomatice de-a lungul timpului si impactul pe care retelele sociale l-au avut asupra modului in care Ministerul de Externe Britanic relationeaza si interactioneaza cu publicul sau. De asemenea, echipa de comunicare a Ambasadei Britanice a prezentat un scurt studiu de caz al planului de comunicare online in timpul Summit-ului NATO 2014.

Radu Puchiu, Secretar de Stat si coordonatorul Departamentului de Servicii Online si Design, a vorbit despre Parteneriatul pentru Guvernare Deschisa si angajamentele Romaniei pe aceasta agenda.

Prin DigiGov, Andreea Hanganu si Andra Alexandru isi propun sa faciliteze schimbul de experienta in materie de oportunitati si strategii de comunicare online pentru sectorul public si sa deschida astfel calea pentru mai multa inovatie in comunicarea institutionala.

digitaldiplomacy.ro este prima platforma de comunicare online dedicata profesionistilor si liderilor care activeaza in mediul diplomatic si in sectorul public din Romania, precum si celor care doresc sa afle mai multe despre cum pot integra cu succes noile media in strategia de comunicare a propriilor institutii.

Maria Isopescu

https://ssl.gstatic.com/ui/v1/icons/mail/images/cleardot.gif

 

 

Now playing:

Lucky Rose ft. Yan Etchevary - The Way You Want

Next: Lucky Rose - The Way You Want
player

Week-end Party!

Seara de sambata o dedicam petrecerilor si distractiilor! Mike te pune la dans cu piese alese special pentru tine!

*Titlul albumului*